Pomimo ostatnich zmian w prawie w wielu zawodach do podjęcia pracy niezbędne jest posiadanie stosownych uprawnień. Pokrzywdzeni przez to bywają absolwenci uczelni, które nie zmodyfikowały w porę programów nauczania. W takim wypadku dyplom uczelni nie wystarcza, by podjąć pracę.
Mam wyuczony zawód, ale nie mogę go wykonywać
Zdarza się, że absolwenci nie mogą pracować w wyuczonych zawodach, ponieważ program nauczania bywa wadliwie skonstruowany (m.in. za mała liczba zajęć praktycznych). Sam tytuł naukowy może nie wystarczyć, aby podjąć pracę w zawodzie lub móc wykonywać ją w pełni. Zdarza się także, że program studiów nie uwzględnia rzeczywistych wymagań pracodawców i zatrudnienie absolwenta jest po prostu nieopłacalne.
Rozwiązanie? Nauka dla zawodu
„Plan naprawczy” dla kariery jest prosty - zdobycie zawodu w szkole policealnej. Główne korzyści są dwie: prawo do uprawiania zawodu jest gwarantowane (po zdaniu egzaminu państwowego i zdobyciu tytułu technika), ponadto czas poświęcony na naukę i praktykę będzie krótszy niż w przypadku studiów. Jedna z największych w Polsce sieci szkół policealnych, TEB Edukacja, posiada ofertę dla tych, którym studia wyższe nie gwarantują pełnej elastyczności w zdobywaniu pracy w zawodzie. Przykładowe zawody to m.in.: Opiekun medyczny (dla osób, które po ukończeniu nauki chciałby znaleźć dobrze płatną pracę za granicą), Asystentka stomatologa (zawód dla studentów, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z branżą stomatologiczną), Technik masażysta (interesujący dla absolwentów fizjoterapii), Instruktor fitness (szybki sposób na zdobycie uprawnień związanych z prowadzeniem zajęć fitness), Technik informatyk (zapewnia pewne zatrudnienie w firmach, które posiadają własne działy IT) oraz Technik administracji (znakomite uzupełnienie wiedzy prawnej i finansowej). W niektórych wypadkach wystarczy zaledwie rok, by zdobyć nowy zawód, i „skompletować” uprawnienia do jego wykonywania lub poszerzyć kwalifikacje. Dzięki szkole TEB Edukacja ci, którzy chcą się dobrze przygotować do pracy zawodowej, zyskują dobre narzędzie do realizacji tego celu.
Dowiedz się więcej na: www.teb.pl
Uczenie się języków w dorosłym wieku wpływa na nasz mózg – twierdzą naukowcy. Tylko jak to robić?
Z badań wynika, że osoby, które zaczynają uczyć się języka obcego później niż w wieku nastoletnim, wykazują poprawę w zakresie funkcji poznawczych.