Marki i marketerzy coraz chętniej uwzględniają technologię retargetingową w swoich strategiach sprzedażowych. Jedną z najważniejszych decyzji, jaką muszą podjąć, aby zagwarantować sukces swoim kampaniom dotyczy wyboru dostawcy usługi. Warto pamiętać, by wybrana firma posiadała niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz specjalistyczne technologie i umiejętności, dzięki którym będzie mogła dostarczyć całkowicie spersonalizowane, efektywne reklamy konwertujące odwiedzających sklep w jego klientów. To wszystko na skalę, której człowiek by nie podołał. Dobry dostawca może stać się także zaufanym doradcą w zakresie wielkości budżetu, jaki powinien zostać przeznaczony na działania retargetingowe, a nawet wskazać szacunkowe wielkości zamówień, jakie może przynieść inwestycja w tą technologię.
Zatem, jakie czynniki marketing manager powinien wziąć pod uwagę oceniając potencjalnego dostawcę usług retargetingowych? Poniżej przedstawiamy kilka zaawansowanych funkcjonalności, bez których przeprowadzenie profesjonalnej kampanii retargetingowej jest niemożliwe. W procesie przetargowym warto sprawdzić, czy firmy do niego zgłoszone mają je w swoim portfolio.
Funkcjonalności cross-device, które umożliwiają podążanie za klientem w trakcie jego customer journey, bez względu na urządzenie, przeglądarkę internetową, czy aplikacje z jakich korzysta.
Technologia predyktywna, wykorzystująca szczegółowe dane na temat klientów i umożliwiająca tym samym wysyłanie personalizowanej oferty we właściwym czasie.
Skuteczne narzędzie rekomendacyjne, automatycznie prezentujące inne produkty i oferty, które nie były wcześniej przeglądane, a które mogą potencjalnie zainteresować klienta.
Dynamiczna i efektywna technologia kreacji, dostarczająca personalizowane reklamy w czasie rzeczywistym, zoptymalizowanym dla każdego klienta, bez względu na wydawcę, czy typ urządzenia z jakiego korzysta.
W celu osiągnięcia prawdziwego, omnichannel’owego efektu działań promocyjnych, partner retargetingowy powinien dostarczać dynamiczne reklamy w tych miejscach w Internecie, które klienci regularnie odwiedzają, na przykład:
Strony Web oraz formaty natywne z pełnym zakresem formatów w standardzie IAB
i formatów natywnych, co może wygenerować 13-krotny zwrot z inwestycji na reklamę. To, co liczy się najbardziej to ogromny zasięg wśród desktopowych i mobilnych wydawców.
Social media z uwzględnieniem Facebook i Instagram Dynamic Product Ads, co powoduje wzrost sprzedaży o średnio 12%
Aplikacje mobilne, wykorzystujące reklamy – ponownie angażują użytkowników
i generują sprzedaż w aplikacji. Wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 38%
Podejście omnichannel’owe pozwala na nawiązanie kontaktu z klientami i przypominanie im o ich intencji zakupowej, bez względu na to, gdzie „internetowa podróż” ich zaprowadzi.
Retargeting jest bardzo wpływowym narzędziem performance marketing’u – choć nie wszyscy retargeterzy mierzą sukces w ten sam sposób. Na koniec dnia każdy marketing manager chce znać efekty zrealizowanych działań. Dobry partner już na początku realizacji kampanii powinien wskazać, jakie wskaźniki w najlepszy sposób opiszą osiągnięte wyniki. Wyboru można dokonać pomiędzy dwoma popularnymi modelami cenowymi:
Koszt za impresję (CPM) – w tym modelu rozliczeniu podlega liczba impresji, co oznacza, że reklamodawcy są obciążani kosztem, wówczas gdy użytkownik zobaczy jego reklamę. Ten model lepiej sprawdza się w kampaniach brandingowych niż sprzedażowych.
Koszt za klik (CPC) – reklamodawca płaci, kiedy klient klika na reklamę lub dokonuje zakupu. Jest to przejrzysty system mierzenia efektywności kampanii typu performance, pozwalający na powiązanie efektów kampanii ze sprzedażą.