Newsello.pl

Jak przygotować się do projektowania logo?

Wzmocnienie wizerunku własnej firmy to bardzo ważny aspekt, który wpływa na powodzenie biznesu.
projektowanie logo
projektowanie logo

Ostatnimi czasy wiele firm było zmuszonych przenieść swoją działalność do internetu. Wzmocnienie wizerunku własnej firmy to bardzo ważny aspekt, który wpływa na powodzenie biznesu. W tym celu warto odświeżyć lub w ogóle stworzyć logo swojej firmy, które będzie mocno powiązane z nazwą lub rodzajem działalności. Największy poziom satysfakcji można osiągnąć dzięki stałej współpracy klienta z wyspecjalizowaną agencją.

Przygotuj podstawowe informacje o swojej firmie

Nawet najlepsza agencja kreatywna nie jest w stanie stworzyć świetnego projektu bez wiedzy o swoim kliencie. Mimo, że logo zostanie wykonane z dbałością o każdy szczegół - będzie to grafika, którą w zasadzie można by wykorzystać do każdej podobnej firmy. A we wzmocnieniu wizerunku i poprawie rozpoznawalności chodzi o to, aby nadać indywidualnego charakteru podczas tworzenia logo, które ma się silnie kojarzyć z Twoją firmą. Z tego powodu nie zrzucaj całej pracy na swojego zleceniobiorcę - przygotuj krótki teaser, w którym przedstawisz profil swojej działalności. Najważniejsze to wskazanie na oferowane produkty czy usługi oraz unikalne możliwości, jakie oferuje Twoja firma. Dzięki takim wiadomościom możliwe będzie stworzenie charakterystycznego znaku, nakierowanego na rodzaj prowadzonego biznesu. Następnie odpowiedz na pytanie, dla kogo tworzysz logo? Docelowi odbiorcy to ważny punkt, który wpływa na design i aranżację znaku firmowego.

Wyznawaj konkretne wartości i podążaj za celem

W następnej kolejności czas przejść na wyższy poziom, który pozwoli na zindywidualizowanie logo i dostosowanie go do celów firmy. Każde przedsiębiorstwo działające w tej samej branży i oferujące takie same produkty różni się wartościami, jakimi się kieruje. Określenie misji i wizji firmy jest bardzo ważne nie tylko z punktu widzenia stworzenia logo, ale także przede wszystkim od strony zarządzania strategicznego. Zlecenie na projekt logo może wynikać z konieczności przebranżowienia się lub po prostu zakładania nowej działalności. Posiadanie przez agencję tego typu informacji pozwoli na stworzenie unikalnego, dostosowanego pod klienta znaku, który będzie wyrażał zapał w dążeniu do celu, a także wskazywał na wyznawanie pozytywnych wartości.

Przygotuj wstępny zarys znaku firmowego

Czym więcej detali przeanalizujesz i przekażesz agencji, tym bardziej dopieszczone będzie Twoje przyszłe logo. Dokonując wcześniejszych analiz, na tym etapie wpadniesz na jakiś wstępny pomysł, który ma przyświecać Twojej firmie. Potraktuj swoją działalność jak żywy organizm i przypisz jej cechy, które będzie można przelać na grafikę. Biznes nakierowany na kobiety nie powinien emanować ciężkimi rysunkami i ciemnymi kolorami. Pamiętaj, że logo ma być najbardziej chwytliwe i możliwe do zapamiętania przede wszystkim przez grupę docelową Twoich usług lub produktów. Jeśli zleceniu podlega wyłącznie odświeżenie logo, wskaż na element, który powinien zostać w nowym projekcie. Możliwe, że dotychczasowi klienci są już silnie przywiązani do danego znaku i jego widok zawsze przywodzi im na myśl Twoją firmę. Z pewnością nie powinno się z tego zrezygnować!

A co z literami w logo?

Pełna nazwa firmy wpisana w dokumentach rejestracyjnych jest często dłuższa lub w ogóle inna, niż powszechnie używana na rynku. W obiegu funkcjonuje często skrót, który w rzeczywistości jest brany właśnie za nazwę marki. Dlatego też warto zdecydować się na jej umieszczenie w projekcie. Doskonałym pomysłem może okazać się również nawiązanie do znanego sloganu marki, który zakotwiczony w głowach klientów przyczyni się do większej rozpoznawalności firmy i zapamiętania znaku graficznego.

Pomyśl nad kolorami

Człowiek jest wzrokowcem - najłatwiej zapamiętuje to, co może zobaczyć. Uwielbia wykresy, kolorowe tabele, rysunki czy emotikony. Nie ma się więc co dziwić, że logo firmy posiada ogromną moc, jeśli chodzi o zakorzenienie marki w umysłach ludzi i wzmocnienie pozycji firmy. Kolory wywołują emocje, więc warto pomyśleć o odpowiednim ich doborze. Logo to przede wszystkim skojarzenia!

Projektowanie logo własnej firmy wiąże się z zaangażowaniem obu stron - tyko wtedy efekt finalny może być satysfakcjonujący. Najważniejsza to bogata interakcja - w końcu kto, jak nie Ty, zna tę firmę najlepiej?

Jeśli szukasz ciekawego i innowacyjnego projektu graficznego, zobacz propozycje przygotowane przez agencję Craft Studio pod adresem https://craft-studio.pl

Artykuł Partnera

fot. unsplash.com

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również