Czwarta rewolucja przemysłowa dzieje się na naszych oczach. W każdym aspekcie życia gospodarczego mamy do czynienia z wykorzystywaniem automatyzacji, przetwarzania i wymianą danych. Życie prywatne bez najnowszych technologii także wydaje się nie do pomyślenia, a zdolność posługiwania się mediami społecznościowymi staje się kompetencją niezbędną do skutecznego uczestniczenia w komunikacji społecznej. Zmian zatrzymać się nie da, warto więc nauczyć się nad nimi panować i przekuć swoją wiedzę w sukces zawodowy. O tym, jak to zrobić, rozmawiamy z dr. Markiem Noconiem, Dziekanem Wydziału Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii.
REDAKCJA: Czy życie bez nowych technologii jest jeszcze możliwe?
MAREK NOCOŃ: Oczywiście jest możliwe, ale oznacza to konieczność pogodzenia się z wykluczeniem z wielu aspektów rzeczywistości społecznej. Osoba, która nie potrafi posługiwać się takimi narzędziami jak media społecznościowe, skazuje się na egzystencję bez większych perspektyw, ponieważ takie technologie przestały już być tylko formą rozrywki. Stały się koniecznością na rynku pracy, a wiele branż opiera swój marketing i sprzedaż wyłącznie na działaniach w sieci.
REDAKCJA: Czy dlatego otworzyliście państwo kierunek „E-biznes i nowe technologie”?
MAREK NOCOŃ: Nasza specjalność jest odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku pracy i konieczność wykształcenia ekspertów posiadających szerokie kompetencje medialne w zakresie najnowszych technologii. Kształcimy nie tylko specjalistów w dziedzinie e-biznesu, zdolnych podjąć zatrudnienie we wszystkich rodzajach przedsiębiorstw, organizacji i instytucji prowadzących działalność z wykorzystaniem sieci Internet. To studia skierowane także do tych osób, które są zainteresowane uruchomieniem własnego, nowoczesnego biznesu, a także do osób już teraz prowadzących własną działalność gospodarczą, a chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.
REDAKCJA: Czego w takim razie uczą się studenci? Bo domyślam się, że nie tylko obsługi Facebooka…
MAREK NOCOŃ: Oczywiście. Każda osoba kończąca studia posiada dużą wiedzę na temat mediów i funkcjonowania biznesu, uczy się zarządzać projektami i jakością w przedsiębiorstwie, poznaje zasady dotyczące bezpieczeństwa danych, budowy stron internetowych, szczegółowo uczy się wykorzystywać portale społecznościowe w biznesie, poznaje tajniki psychologii społecznej.
REDAKCJA: A jak sprawdzić wiedzę studentów w praktyce?
MAREK NOCOŃ: Integralną częścią studiów są zajęcia warsztatowe, prowadzone przez przedstawicieli życia publicznego oraz krajowego i międzynarodowego biznesu, którzy osiągnęli sukcesy w swoich dziedzinach. Ponadto po I roku studenci odbywają praktyki w wybranej instytucji bądź agencji Public Relations, po II roku – w mediach. Studenci są też włączani do akcji promujących uczelnię, mają możliwość uczestniczenia w targach, redagują materiały reklamowe, organizują imprezy na skalę lokalną i ogólnopolską. Kończąc nasze studia, mają się czym pochwalić – także na Facebooku.
Więcej o kierunku E-biznes i media społecznościowe przeczytasz na stronie: http://www.wste.edu.pl/studia/wydzial-nauk-spolecznych#e