Newsello.pl

Akademia Criteo: Retargeting – wskazówki i rady

Część Trzecia: „Jak dobrze wybrać partnera technologicznego. Checklista.”
Akademia Criteo: Retargeting – wskazówki i rady
Akademia Criteo: Retargeting – wskazówki i rady

Marki i marketerzy coraz chętniej uwzględniają technologię retargetingową w swoich strategiach sprzedażowych. Jedną z najważniejszych decyzji, jaką muszą podjąć, aby zagwarantować sukces swoim kampaniom dotyczy wyboru dostawcy usługi. Warto pamiętać, by wybrana firma posiadała niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz specjalistyczne technologie i umiejętności, dzięki którym będzie mogła dostarczyć całkowicie spersonalizowane, efektywne reklamy konwertujące odwiedzających sklep w jego klientów. To wszystko na skalę, której człowiek by nie podołał. Dobry dostawca może stać się także zaufanym doradcą w zakresie wielkości budżetu, jaki powinien zostać przeznaczony na działania retargetingowe, a nawet wskazać szacunkowe wielkości zamówień, jakie może przynieść inwestycja w tą technologię.

Zatem, jakie czynniki marketing manager powinien wziąć pod uwagę oceniając potencjalnego dostawcę usług retargetingowych? Poniżej przedstawiamy kilka zaawansowanych funkcjonalności, bez których przeprowadzenie profesjonalnej kampanii retargetingowej jest niemożliwe. W procesie przetargowym warto sprawdzić, czy firmy do niego zgłoszone mają je w swoim portfolio.

Funkcjonalności cross-device, które umożliwiają podążanie za klientem w trakcie jego customer journey, bez względu na urządzenie, przeglądarkę internetową, czy aplikacje z jakich korzysta.

Technologia predyktywna
, wykorzystująca szczegółowe dane na temat klientów i umożliwiająca tym samym wysyłanie personalizowanej oferty we właściwym czasie.

Skuteczne narzędzie rekomendacyjne
, automatycznie prezentujące inne produkty i oferty, które nie były wcześniej przeglądane, a które mogą potencjalnie zainteresować klienta.

Dynamiczna i efektywna technologia kreacji
, dostarczająca personalizowane reklamy w czasie rzeczywistym, zoptymalizowanym dla każdego klienta, bez względu na wydawcę, czy typ urządzenia z jakiego korzysta.

W celu osiągnięcia prawdziwego, omnichannel’owego efektu działań promocyjnych, partner retargetingowy powinien dostarczać dynamiczne reklamy w tych miejscach w Internecie, które klienci regularnie odwiedzają, na przykład:

Strony Web oraz formaty natywne
z pełnym zakresem formatów w standardzie IAB
i formatów natywnych, co może wygenerować 13-krotny zwrot z inwestycji na reklamę. To, co liczy się najbardziej to ogromny zasięg wśród desktopowych i mobilnych wydawców.

Social media
z uwzględnieniem Facebook i Instagram Dynamic Product Ads, co powoduje wzrost sprzedaży o średnio 12% 

Aplikacje mobilne
, wykorzystujące reklamy – ponownie angażują użytkowników
i generują sprzedaż w aplikacji. Wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 38%

Podejście omnichannel’owe pozwala na nawiązanie kontaktu z klientami i przypominanie im o ich intencji zakupowej, bez względu na to, gdzie „internetowa podróż” ich zaprowadzi.

Retargeting jest bardzo wpływowym narzędziem performance marketing’u – choć nie wszyscy retargeterzy mierzą sukces w ten sam sposób. Na koniec dnia każdy marketing manager chce znać efekty zrealizowanych działań. Dobry partner już na początku realizacji kampanii powinien wskazać, jakie wskaźniki w najlepszy sposób opiszą osiągnięte wyniki. Wyboru można dokonać pomiędzy dwoma popularnymi modelami cenowymi:

Koszt za impresję (CPM) – w tym modelu rozliczeniu podlega liczba impresji, co oznacza, że reklamodawcy są obciążani kosztem, wówczas gdy użytkownik zobaczy jego reklamę. Ten model lepiej sprawdza się w kampaniach brandingowych niż sprzedażowych.

Koszt za klik (CPC)
– reklamodawca płaci, kiedy klient klika na reklamę lub dokonuje zakupu. Jest to przejrzysty system mierzenia efektywności kampanii typu performance, pozwalający na powiązanie efektów kampanii ze sprzedażą.

 

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Skuteczna telesprzedaż tkwi w sile zespołu

Skuteczna telesprzedaż tkwi w sile zespołu

Praca
czwartek, 21 września 2017, 11:53
Dziś wielu potencjalnych klientów nie chce już rozmawiać z telemarketerami, natomiast ci, którzy zgadzają się na rozmowę, stają się coraz bardziej wymagający.
7 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać

7 wskaźników w e-mail marketingu, które musisz znać

Praca
czwartek, 21 września 2017, 11:36
Budując strategię komunikacji – za pomocą jakiegokolwiek narzędzia marketingowego – nie sposób pominąć tak istotnego elementu, jakim jest analiza osiąganych przez poszczególne kampanie wyników.

Zobacz również