Newsello.pl

HR Disrupt – Oto, jak przebiegła 1. edycja wydarzenia!

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z nowego, wyjątkowego wydarzenia na mapie Polski! Dowiedzcie się, co działo się na konferencji oraz do jakich wniosków doszli uczestnicy. Zainteresowani employer brandingiem nie mogą tego przegapić!
HR Disrupt – Oto, jak przebiegła 1. edycja wydarzenia! [fot. materiały prasowe HR Disrupt]
HR Disrupt – Oto, jak przebiegła 1. edycja wydarzenia! [fot. materiały prasowe HR Disrupt]

Po raz pierwszy, 27 czerwca 2018 roku, w filii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, praktycy employer brandingu zderzyli swoją perspektywę z opiniami środowiska naukowego i młodego pokolenia wkraczającego na rynek pracy.

Informacje o wydarzeniu

Konferencja HR Disrupt to wspólna inicjatywa Uniwersytetu SWPS i agencji Publicon. Wydarzenie zgromadziło ponad 190 osób.  Zostało podzielone na 2 panele – naukowy i biznesowy, na których łącznie pojawiło się 14 ekspertów, którzy poruszyli 12 tematów. Sesja rynkowa opierała się na dyskusji z udziałem przedstawicieli młodego pokolenia i rozmowie z profesjonalistami z Toyota Motor Manufacturing i Rebtel Poland na temat perspektyw i zagrożeń na współczesnym rynku pracy.

Głębokie zrozumienie potrzeb pracowników i umiejętność zwiększania ich zaangażowania to dziś kluczowe kompetencje strategiczne. Obecny rynek pracy charakteryzuje się tym, że żadna firma nie jest w stanie utrzymać się bez employer brandingu. Zderzenie trzech perspektyw – naukowej, biznesowej i młodopokoleniowej jest cennym źródłem informacji o procesach i zachowaniach kreujących wizerunek pracodawcy.

Konkluzje

Temat employer brandingu w kontekście pokoleń pokazał, na co firmy powinny zwracać większą uwagę. Młodzi, dorastający w świecie dobrobytu inaczej podchodzą do rynku pracy niż pokolenie X. Różnice widać tu na poziomie oczekiwań, sposobu pracy i preferowanych jej warunków. Stąd celem wydarzenia było m.in. zaproszenie młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy, by dowiedzieć się jak najwięcej o ich doświadczeniach, które firmy będą mogły wykorzystać w strategii employer brandingowej.

Employer branding można przyrównać do psychologii miłości – najpierw wzbudza się namiętność i zaangażowanie, ale kluczowe jest, aby ten stan utrzymać, a nie tylko rozbudzić go na początku w kampaniach rekrutacyjnych. Po przyjściu do pracy pracownik musi być dla firmy nadal ważny – sugeruje Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon, organizatora konferencji.

Stąd tak ważna jest transparentność i spójna komunikacja wewnętrzna. W każdej firmie pracownicy powinni czuć się doceniani nie tylko przez słowne pochwały, lecz również np. nagrody finansowe. Pracodawca dla każdego stanowiska pracy powinien mieć przygotowane widełki wynagrodzenia, by pracownicy wiedzieli ile mogą zarobić, bądź jak muszą się wykazać, by wskoczyć na wyższy poziom. Każdy z pracowników powinien być traktowany równo pod względem zatrudnienia, wynagrodzenia, awansów, czy dostępu do szkoleń. Każde wynagrodzenie powinno wynosić tyle, aby zapewnić poczucie bezpieczeństwa każdego pracownika i jego rodziny. To podstawy dobrej strategii budowania marki pracodawcy.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również