Kreatywność zawsze w cenie!
Wiele zależy też od kreatywności i odwagi samych nastolatków. Przed kilkoma laty turystów na Krupówkach w Zakopanem wzruszała młoda dziewczyna, która grała na skrzypcach, a przed futerałem, do którego przechodnie wrzucali pieniądze, widniał napis „Zbieram na labradora”. Zapewne niejeden z nich uśmiechnął się na myśl, że pomaga dziewczynie spełnić marzenie.
Warto bowiem podkreślić, że wakacyjna praca nastolatków spotyka się z życzliwym nastawieniem Polaków. – Większość z nas (86%) akceptuje na ogół wakacyjną pracę młodzieży ze szkół średnich, ale tylko co trzeci wyraża przyzwolenie dla pracy zarobkowej gimnazjalistów – mówi Maria Hajec, ekspert z portalu rynekpracy.pl. – Z kolei wykonywanie jakiejkolwiek pracy przez uczniów szkół podstawowych budzi społeczny sprzeciw.
Miejmy nadzieję, że i w tym roku wielu nastolatkom uda się w trakcie wakacji zarobić na realizację choćby niektórych marzeń.
Nie tylko nastolatki…
W co najlepiej zainwestować zarobione pieniądze? Na przykład w rozkręcenie własnego biznesu. Na szczególne ułatwienia mogą liczyć studenci. Zakładając firmę w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, nie ponoszą oni opłat na rzecz ZUS, które minimalnie wynoszą 446 PLN miesięcznie. Wakacje wydają się być idealnym momentem, kiedy można skupić się na czymś innym niż wykłady, zaliczenia i egzaminy. – Mając własną firmę, zyskujemy na wiarygodności w oczach potencjalnych kontrahentów – twierdzi Karol Grygiel. – Łatwiej też wówczas do nich dotrzeć, np. poszukując zleceń w Internecie.
… i nie tylko wakacje
Praca nastolatków (czy też szerzej, młodzieży uczącej się) nie musi się ograniczać jedynie do wakacji. Studenci bardzo często łączą naukę z pracą, natomiast uczniom zdobyte w czasie wakacji kontakty mogą posłużyć także w czasie roku szkolnego, kiedy przy okazji wolnego weekendu albo luźniejszego popołudnia pojawi się okazja, aby dorobić. Jedno jest pewne: zawsze opłaca się być przedsiębiorczym.
Kultura w biznesie. Naukowe wskazówki na sukces w negocjacjach międzynarodowych
Negocjacje z partnerami biznesowymi z różnych kultur mogą stanowić nie lada wyzwanie. Jednak dzięki najnowszym badaniom, naukowcy odkryli klucz do ich skuteczności.