Projekt ten był realizowany w ramach Funduszu Stypendialno – Szkoleniowego (Działanie: Rozwój Polskich Uczelni), współfinansowanego ze środków funduszy norweskich i środków krajowych.
W ramach projektu Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie opracowała grę decyzyjną EcoHotel, przeznaczoną przede wszystkim dla studentów kierunków związanych z turystyką, ekonomią i zarządzaniem.
- Gra kierownicza ECOHOTEL jest symulacją, której celem jest zapoznanie uczestników z metodami zarządzania obiektem turystycznym z uwzględnieniem postulatów zrównoważonego rozwoju i dbania o zachowanie stanu środowiska naturalnego – wyjaśnia Grzegorz Karpiuk, koordynator projektu.
Uczestnicy, wcielający się w rolę managerów obiektów turystycznych, muszą brać pod uwagę szereg zależności nie tylko ekonomicznych, ale także prawnych czy związanych ze stanem środowiska naturalnego w najbliższym otoczeniu obiektu. - W grze szczególny nacisk jest położony na kształtowanie wśród graczy m.in. umiejętności analizy atrakcyjności turystycznej konkretnych miejsc w dłuższej perspektywie czasowej – dodaje dr Krzysztof Szpara, Prodziekan WSIiZ ds. kierunku Turystyka i rekreacja. – Powinno to pomóc w podjęciu decyzji o jak najlepszej lokalizacji inwestycji hotelarskiej.
Gracz musi zatem nauczyć się korzystać z dóbr oferowanych przez otoczenie przyrodnicze, mając jednocześnie świadomość np. zagrożenia degradacji przyrody a w efekcie zmniejszenie liczby napływających turystów i zarazem obrotów przedsiębiorstwa. - W grze promowane są te przedsiębiorstwa turystyczne, których działalność jest jak najmniej uciążliwa dla środowiska. W dłuższym horyzoncie czasowym gry, hotele korzystające z czystych źródeł energii będą na uprzywilejowanej pozycji, pomimo pozornych oszczędności inwestycyjnych w pierwszym etapie rozgrywki – wyjaśnia mgr Tomasz Pisarek, wykładowca WSIiZ, który pracował przy projekcie. - Inną umiejętnością, którą ma kształtować gra, jest analiza i kształtowanie poziomu sprzedaży. Gracz ma do dyspozycji szereg instrumentów decyzyjnych (cenowych, reklamowych, kadrowych, jakościowych) do kształtowania poziomu sprzedaży. Gracze uczą się w ten sposób analizowania przychodów i kosztów oraz analizowania konkurencji działającej na rynku.
Realizacja projektu trwała od 01 stycznia 2015 i do 31 maja 2016. Szczegółowe informacje dotyczące projektu można znaleźć na stronie internetowej WSIiZ (http://www.travelnia.wsiz.pl/index.php/pl/36-start/183-ecohotel-nowa-gra-decyzyjna-dla-studentow-tir.)