Partnerzy, którzy chcieliby dołączyć do tej inicjatywy i zorganizować wydarzenie promujące biznes w swoim mieście, mogą się już rejestrować na nowej stronie tydzienprzedsiebiorczosci.pl.
W tym roku tematem przewodnim Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce będzie promocja przedsiębiorczości społecznej łączącej cele ekonomiczne i społeczne.
- To idea spójna z hasłem tegorocznej edycji „przedsiębiorczość jest dobra”. Chcemy w ten sposób zachęcić przedsiębiorców, aby w swojej działalności realizowali nie tylko cele finansowe, ale rozwiązywali ważne problemy związane ze środowiskiem, biedą czy wykluczeniem społecznym. Chodzi tu zarówno o politykę CSR dużych korporacji, ale także lokalne inicjatywy i start-upy. Sukces Migam.org czy Social Wolves tylko potwierdza potrzebę powstawania takich inicjatyw – mówi Justyna Politańska, prezeska Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Jak wynika z raportu przygotowanego przez Global Entrepreneurship Monitor liczba osób w Polsce, które rozwijają działalność związaną z przedsiębiorczością społeczną stanowi dopiero 1,4%. Najwięcej (11%) przedsiębiorców zaangażowanych społecznie działa w USA i Australii. Światowe statystyki wskazują, że rodzimy biznes zaangażowany społecznie jest na początku drogi, ale prognozy dotyczące dalszego rozwoju są optymistyczne.
- Dla przedsiębiorcy społecznego celem co najmniej tak samo ważnym jak rentowność przedsięwzięcia jest rozwiązanie problemu społecznego. Przyczyną powstania biznesu jest problem i to wokół niego wszystko się kręci. Motorem do działania jest wizja jego rozwiązania – mówi Maria Lipiak, CEO w Leżę i Pracuję, powstającej właśnie pierwszej społecznej agencji marketingowej, edukującej i zatrudniającej tetraplegików, czyli osoby z paraliżem czterokończynowym.
Jak podaje raport GEM większość z przedsiębiorstw społecznych rozwija się w oparciu o środki własne. Dostęp do funduszy zewnętrznych i pozyskanie inwestorów do rozwoju start-upów będzie jednym z punktów programu tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.
- Głównym celem przedsiębiorstw społecznych nie jest maksymalizacja zysku, ale inwestowanie w budowanie wspólnoty i właśnie to staramy się robić w Kuchni Konfliktu. Wybraliśmy tę drogę, bo chcemy przecierać nowe szlaki i pokazać, że model biznesowy fair-play jest możliwy. Aby rozpocząć działalność zdecydowaliśmy się na crowdfunding oraz na coś odrobinę bardziej nietypowego - aukcję sztuki – dodaje Jarmiła Rybicka, koordynatorka Kuchni Konfliktu – pierwszego foodtrucka, w którym pracują cudzoziemcy i serwują dania ze swoich regionów.
Partnerzy, którzy chcieliby dołączyć do ŚTP muszą zarejestrować się na stronie tydzienprzedsiebiorczosci.pl. Zgłaszać mogą się organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości. Aby zostać partnerem wydarzenia, wystarczy zarejestrować i zorganizować przynajmniej jedno wydarzenie, które odbędzie się między 14 a 20 listopada. Mogą to być szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, zakładania start-upów, negocjowania z pracodawcą czy budowania własnej marki. Po raz pierwszy partnerzy będą mogli rejestrować nie tylko bezpłatne, ale też płatne wydarzenia.
Przygotowania do ŚTP w poszczególnych województwach nadzorują regionalni koordynatorzy, czyli instytucje (np. urzędy marszałkowskie) i podmioty prywatne (np. parki technologiczne), którzy odpowiadają za współpracę z partnerami. Ich pełną listę można znaleźć na stronie projektu.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący rozwój biznesowych inicjatyw. W zeszłym roku Polska okazała się rekordzistą ŚTP organizując największą liczbę wydarzeń ze wszystkich 143 krajów biorących udział w projekcie. W ciągu tygodnia przedsiębiorczości 2900 partnerów zorganizowało wydarzenia, w których udział wzięło w sumie 95 tysięcy uczestników.
Wszystkie informacje dostępne są na stronie tydzienprzedsiebiorczosci.pl oraz na facebook.com/GEW.Poland
Jak przygotować się do projektowania logo?
Wzmocnienie wizerunku własnej firmy to bardzo ważny aspekt, który wpływa na powodzenie biznesu.