Newsello.pl

Jak znaleźć lokalizację dla swojej firmy? Workspace Insight przybywa z pomocą!

Firma o tak dużym doświadczeniu jak Tétris zdaje sobie sprawę z potrzeb swoich klientów – dlatego też stworzyła specjalną platformę, która pomoże przy podejmowaniu kluczowych wyborów przy projektowaniu nowego miejsca pracy.
Jak znaleźć lokalizację dla swojej firmy? Workspace Insight przybywa z pomocą!
Jak znaleźć lokalizację dla swojej firmy? Workspace Insight przybywa z pomocą!

Wybór nowej lokalizacji niesie dla firmy wymaga postawienia sobie bardzo wielu pytań związanych z przyszłością biznesu. Ile stanowisk będzie potrzebne za kilka lat? Czy charakter pracy w danej branży pójdzie w kierunku mobilności? Jakiej konkretnie przestrzeni będzie potrzebował zespół? Wraz z głębszą analizą tematu, pojawia się coraz więcej istotnych czynników, które musimy wziąć pod uwagę, a liczba zmiennych rośnie lawinowo. Dodatkowo, każdy błąd w szacowaniu może pociągać za sobą konsekwencje finansowe i potrzebę kolejnych zmian.

Dlatego też firma Tétris, globalny ekspert w zakresie aranżacji wnętrz, opracował narzędzie, które znacznie przyspiesza proces wyboru przestrzeni na nowe biuro. Mowa tu o Platformie Workspace Insight, która w kilka sekund po wprowadzeniu podstawowych danych o planowanym rozwoju firmy, podaje nam m.in takie dane jak: powierzchnia niezbędna na jednego pracownika, a także proponowany rozkład wnętrz, obejmujący kilkadziesiąt rodzajów niezbędnych dla każdej działalności pomieszczeń. Program uwzględnia przy tym różnice występujące między poszczególnymi branżami (np. technologie, kancelarie i doradcy, farmaceutyka, itd.), a także zwyczaje aranżacyjne panujące poszczególnych krajach.

Siłą tej platformy jest zapisanie w niej setek, a docelowo tysięcy przykładów (space planów) biur z różnych sektorów rynku, z Polski i ze świata. Zapewnia to pracę na podstawie sprawdzonych rozwiązań. Przestrzenie te są dokładnie mierzone, z podziałem na osiem kategorii: tradycyjne miejsca pracy – biurka, inne przestrzenie do pracy, pomieszczenia do spotkań, zaplecze socjalne w postaci kuchni dla pracowników czy aneksów kuchennych, wsparcie biurowe, miejsca relaksu, powierzchnie wspólne, inne. Każda z tych kategorii dzieli się następnie na 4-10 podkategorii, drobiazgowo precyzujących przeznaczenie danego pomieszczenia.

Taki program to duże wsparcie zarówno dla inwestora, jak i architekta. Przed projektowaniem biura na przykład dla firmy informatycznej, analizujemy wraz z klientem setki wnętrz o podobnym profilu, żeby ocenić specyfikę branży. Na przykład, ile miejsca jest potrzebne na jednego pracownika, jakie sale spotkań i w jakiej liczbie powinny się tam znaleźć. Do dziś taki research zajmował dużo czasu. opowiada Szymon Nieszporek, starszy architekt regionalny w Tétris.

Workspace Insight jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w Polsce i unikalnym na skalę światową. Przyczyny, można upatrywać w fakcie, że know-how niezbędny do zbudowania rzetelnej i aktualnej bazy dla programu jest dostępny tylko dla firm realizujących dużą liczbę nowocześnie zaprojektowanych wnętrz w wielu branżach jednocześnie.

Platforma Workspace Insight jest szczególnie przydatna na etapie pierwszych spotkań firmy z projektantem i wykonawcą. Dajmy na to, prowadzimy kancelarię prawną. Firma rośnie i pilnie potrzebuje nowej lokalizacji, która uwzględniać będzie hot desking w postaci standardowych biurek, więcej gabinetów do spotkań, a także miejsca do pracy w skupieniu. Liczy się też prestiż. Na platformę Tétris wprowadzamy zatem dane o planowanej liczbie zatrudnionych osób, a następnie wybieramy branżę – Firmy prawnicze i doradcze. W efekcie otrzymujemy propozycję ilości i wielkości poszczególnych pomieszczeń. Zawiera ona średnie dane ze sprawdzonych rozwiązań w kilkudziesięciu kancelariach prawnych, zaaranżowanych w ciągu ostatnich kilku lat. Możemy zawęzić skalę porównania do Polski lub też zobaczyć, jak takie wnętrza tworzone są w różnych krajach Europy czy też na kilku kontynentach.

Platforma dobrze sprawdza się więc świetnie we wstępnej fazie współpracy, niezbędnej do rozpoczęcia prac projektowych.

Wiedza oparta na setkach przykładów firm o podobnym profilu znacznie przyspiesza decyzje w zakresie wyboru nowej lokalizacji dla własnego biura. A to dlatego, że z dużą dokładnością podaje potrzebny metraż, a także sugeruje rodzaje pomieszczeń, które powinny być możliwe do wydzielenia. To duże wsparcie, bo każde opóźnienie decyzji pociąga za sobą dodatkowe koszty. – zauważa Tomasz Spalik, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Tétris.

W podanym przykładzie kancelarii, analizując dane światowe, widzimy, że średnia powierzchnia biurowa na osobę wynosi 12,16 mkw, z czego 24,67% to stanowiska open space. Sporo miejsca zajmuje przechowywanie dokumentów i pomieszczenia wsparcia – około 5% powierzchni biura. Podobnie szczegółowe dane otrzymamy na temat przestrzeni do relaksu czy poczekalni, a także proporcji między różnymi typami sal do spotkań.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również