Newsello.pl

"Przebudzenie mocy" – czyli jak przeprowadzić udaną kampanię marketingową

Dobra reklama to połowa sukcesu. O działaniach i wyzwaniach związanych z wypromowaniem w naszym kraju komiksów z uniwersum "Star Wars", opowiadają przedstawiciele wydawnictwa De Agostini i agencji Pitted Cherries.
"Przebudzenie mocy" – czyli jak przeprowadzić udaną kampanie marketingową [fot. materiały prasowe]
"Przebudzenie mocy" – czyli jak przeprowadzić udaną kampanie marketingową [fot. materiały prasowe]

Największe projekty potrzebują odpowiedniego marketingu – dotarcie do odbiorców ze swoją ofertą i zaistnienie w ich świadomości to połowa sukcesu i bez tego, żadna marka nie może liczyć na udane wyniki. Wie o tym Wydawnictwo De Agostini, które niespełna dwa miesiące temu wprowadziło na polski rynek komiksy Star Wars.

O sprawie zrobiło głośno – nie tylko za sprawą telewizyjnych spotów, ale też i w związku z pewnymi dodatkowymi działaniami, które zwróciły uwagę internautów, przez co hucznie zrobiło się także w sieci. Za współpracę z influencerami i działania PR odpowiedzialna była agencja Pitted Cherries.

"Tylko dla prawdziwych Jedi"

Kampania została przeprowadzona pod hasłem: "Tylko dla prawdziwych Jedi" i trwała 2 miesiące. Celem przeprowadzonej akcji był nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także podkreślenie zalet płynących z możliwości zamówienia prenumeraty komiksów. Jednym z głównych narzędzi działań promocyjnych była współpraca z dziennikarzami i influencerami.

Jeśli chodzi o kampanię Star Wars, to nasunęło się nam jedno, ale kluczowe pytanie.  Jak zainteresować społeczność czymś, co związane jest z Gwiezdnymi Wojnami, kiedy w każdym sklepie całe działy związane są ze Star Wars? Możemy  jeść łyżką z Jedi, nosić koszulkę z Obim i czapkę z BB-8. Świat oszalał na ich punkcie, tym bardziej w okresie, gdy do kin wchodziła najnowsza część kultowej sagi

– opowiada Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kreatywna współpraca z dziennikarzami i blogerami. Bardzo ważny był tutaj wybór influencerów. Musieliśmy podjąć współpracę z miłośnikami Gwiezdnych wojen i komiksów, osobami które czują ten klimat i złapią popkulturowe tropy, które im podsuniemy

– dodaje Paweł Jaroszyński, Head of Social Media w Pitted Cherries.

Postanowiliśmy wysłać im kilka pierwszych numerów kolekcji i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że przesyłka została spersonalizowana. Na paczce umieściliśmy napis „Tylko dla prawdziwych Jedi”. W środku znajdował się specjalnie dla nich przygotowany list, a wszystko znajdowało się w obrandowanych pudełkach

– opowiada Agnieszka Wołczuk, Junior Content Designer w Pitted Cherries.

Rezultaty

Dziennikarze i influencerzy publikowali informacje o kolekcji komiksów Star Wars. W sieci można było zobaczyć nie tylko opisy i artykuły, ale też zabawne zdjęcia publikowane w Social Media. Materiały pojawiały się na portalach o tematyce komiksowej, fantasy, science fiction, na blogach, w serwisie YouTube, a także na portalach ogólnotematycznych np. Fakt24. Internauci bardzo szybko zainteresowali się kolekcją komiksów i sami chętnie dzielili się  informacjami w sieci. Zadziałał tzw. viral marketing.

Z agencją Pitted Cherries współpracujemy już od lat. Realizacje projektów odbywają się  zawsze na wysokim poziomie. Decydujemy się na tę agencję, kiedy standardowe działania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów

– mówi Pani Joanna Kędra z De Agostini.

O współpracownikach

Pitted Cherries to agencja zajmująca się kompleksową obsługą marek w Internecie. Agencja współpracowała między innymi z takimi markami jak: Intenson, Bakal, PWN, Matras, czy Philips.

Oprócz standardowych usług, takich jak: obsługa Social Media, współpraca z influencerami, marketing kontekstowy, czy remarketing – agencja specjalizuje się w tworzeniu niestandardowych kampanii reklamowych. W ostatnim czasie realizowała opisywaną wyżej, kreatywną kampanię dla Wydawnictwa De Agostini.

Historia Wydawnictwa De Agostini sięga 1901 roku. Konsekwentnie buduje ono swoją pozycję największego na świecie wydawcy serii kolekcjonerskich i edukacyjnych treści typu partwork. Dziś grupa De Agostini jest obecna w ponad 30 krajach świata, dostarczając czytelnikom praktycznej wiedzy i rozrywki.

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Case study Olandia – jak powstaje silna, polska marka? [fot. Pitted Cherries]

Case study Olandia – jak powstaje silna, polska marka?

Inne
poniedziałek, 25 czerwca 2018, 12:27
Dobre produkty i jakość to fundament, na którym każda firma powinna realizować swój plan podboju rynku, jednak marketing to aspekt, którego w dzisiejszych czasach po prostu nie można zlekceważyć! Oto, jak poradził sobie z tym brand firmy Złoto Polskie.

Zobacz również