Największe projekty potrzebują odpowiedniego marketingu – dotarcie do odbiorców ze swoją ofertą i zaistnienie w ich świadomości to połowa sukcesu i bez tego, żadna marka nie może liczyć na udane wyniki. Wie o tym Wydawnictwo De Agostini, które niespełna dwa miesiące temu wprowadziło na polski rynek komiksy Star Wars.
O sprawie zrobiło głośno – nie tylko za sprawą telewizyjnych spotów, ale też i w związku z pewnymi dodatkowymi działaniami, które zwróciły uwagę internautów, przez co hucznie zrobiło się także w sieci. Za współpracę z influencerami i działania PR odpowiedzialna była agencja Pitted Cherries.
"Tylko dla prawdziwych Jedi"
Kampania została przeprowadzona pod hasłem: "Tylko dla prawdziwych Jedi" i trwała 2 miesiące. Celem przeprowadzonej akcji był nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także podkreślenie zalet płynących z możliwości zamówienia prenumeraty komiksów. Jednym z głównych narzędzi działań promocyjnych była współpraca z dziennikarzami i influencerami.
Jeśli chodzi o kampanię Star Wars, to nasunęło się nam jedno, ale kluczowe pytanie. Jak zainteresować społeczność czymś, co związane jest z Gwiezdnymi Wojnami, kiedy w każdym sklepie całe działy związane są ze Star Wars? Możemy jeść łyżką z Jedi, nosić koszulkę z Obim i czapkę z BB-8. Świat oszalał na ich punkcie, tym bardziej w okresie, gdy do kin wchodziła najnowsza część kultowej sagi
– opowiada Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.
Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kreatywna współpraca z dziennikarzami i blogerami. Bardzo ważny był tutaj wybór influencerów. Musieliśmy podjąć współpracę z miłośnikami Gwiezdnych wojen i komiksów, osobami które czują ten klimat i złapią popkulturowe tropy, które im podsuniemy
– dodaje Paweł Jaroszyński, Head of Social Media w Pitted Cherries.
Postanowiliśmy wysłać im kilka pierwszych numerów kolekcji i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że przesyłka została spersonalizowana. Na paczce umieściliśmy napis „Tylko dla prawdziwych Jedi”. W środku znajdował się specjalnie dla nich przygotowany list, a wszystko znajdowało się w obrandowanych pudełkach
– opowiada Agnieszka Wołczuk, Junior Content Designer w Pitted Cherries.
Rezultaty
Dziennikarze i influencerzy publikowali informacje o kolekcji komiksów Star Wars. W sieci można było zobaczyć nie tylko opisy i artykuły, ale też zabawne zdjęcia publikowane w Social Media. Materiały pojawiały się na portalach o tematyce komiksowej, fantasy, science fiction, na blogach, w serwisie YouTube, a także na portalach ogólnotematycznych np. Fakt24. Internauci bardzo szybko zainteresowali się kolekcją komiksów i sami chętnie dzielili się informacjami w sieci. Zadziałał tzw. viral marketing.
Z agencją Pitted Cherries współpracujemy już od lat. Realizacje projektów odbywają się zawsze na wysokim poziomie. Decydujemy się na tę agencję, kiedy standardowe działania mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów
– mówi Pani Joanna Kędra z De Agostini.
O współpracownikach
Pitted Cherries to agencja zajmująca się kompleksową obsługą marek w Internecie. Agencja współpracowała między innymi z takimi markami jak: Intenson, Bakal, PWN, Matras, czy Philips.
Oprócz standardowych usług, takich jak: obsługa Social Media, współpraca z influencerami, marketing kontekstowy, czy remarketing – agencja specjalizuje się w tworzeniu niestandardowych kampanii reklamowych. W ostatnim czasie realizowała opisywaną wyżej, kreatywną kampanię dla Wydawnictwa De Agostini.
Historia Wydawnictwa De Agostini sięga 1901 roku. Konsekwentnie buduje ono swoją pozycję największego na świecie wydawcy serii kolekcjonerskich i edukacyjnych treści typu partwork. Dziś grupa De Agostini jest obecna w ponad 30 krajach świata, dostarczając czytelnikom praktycznej wiedzy i rozrywki.