Newsello.pl

Sztuczna inteligencja przyszłością email marketingu

Jak na otrzymane emaile zareagują poszczególni odbiorcy? Jak efektywnie unikać folderu SPAM? Jaki powinien być kolejny, najbardziej optymalny krok, który powinniśmy podjąć?
Rene Kulka
Rene Kulka

Inteligentne oznaczanie kliknięć
Kombinacja centrum preferencji i segmentowania bazy na podstawie zachowań odbiorców jest niezwykle ważna przy personalizacji treści. Marketerzy powinni więc upewnić się, że przy każdej możliwej okazji będą zbierać dane demograficzne oraz te dotyczące indywidualnych upodobań subskrybentów. W tym samym czasie, wartościową wiedzę o odbiorcy można uzyskać dzięki analizom kliknięć i zachowania użytkownika. Budowanie profili kliknięć, np. „zainteresowani rodzinnymi wakacjami w rejonie Morza Bałtyckiego”, umożliwia dokładne targetowanie dalszej komunikacji z subskrybentami. Elastyczne szablony i zaawansowane systemy rekomendacji pozwalają na podjęcie kolejnego kroku ku jeszcze większej personalizacji pod katem konkretnego odbiorcy. Inteligentne algorytmy „uczą się” korzystając z bieżących i wcześniejszych zachowań użytkownika po to, by automatycznie kierować do odbiorcy wysoce zindywidualizowane oferty. Dzięki elastycznym szablonom można je jeszcze bardziej personalizować, aż do momentu otwarcia wiadomości przez odbiorcę. Taka funkcjonalność jest dostępna u dużych, wyspecjalizowanych dostawców narzędzi do email marketingu.

Przewidywanie zainteresowania
Duży potencjał niosą też tzw. „najlepsze następne kroki”. Powstają one w oparciu o dostępne dane na temat responsywności danego odbiorcy w połączeniu z informacjami o jego poprzednich preferencjach i zachowaniach. Powiązując profil klienta z historią kontaktu, można przewidzieć kolejne działania, które powinniśmy w stosunku do niego podjąć i prawdopodobieństwo reakcji na nie ze strony subskrybenta. Dzięki temu możemy zarekomendować subskrybentowi podjęcie kolejnych kroków w jego cyklu zakupowym. W pewnym sensie zakładamy, co w przyszłości zrobi nasz odbiorca i jak się zachowa. Zawartość wiadomości oparta jest więc na przewidywaniu, co zachęci go do pożądanego przez nas działania i która ścieżka będzie dla niego najbardziej atrakcyjna. Ogólnie dostępne dane, takie jak np. warunki pogodowe czy trendy w wyszukiwaniu konkretnych informacji czy produktów, również mogą pomóc w skonstruowaniu najbardziej optymalnej ścieżki kontaktu z klientem.

Sztuczna inteligencja już teraz ma wpływ na zawartość naszej skrzynki emailowej. Jednak wiele z przydatnych i dostępnych aplikacji nie zostało wciąż zaadaptowanych na masową skalę. Osobiście nie wykluczam, że – w dłuższej perspektywie – nastąpią fundamentalne zmiany w sposobie komunikacji z klientem: od tej bazującej na regułach do w pełni zautomatyzowanego przekazu informacji.

René Kulka, Email Marketing Evangelist w optivo

Tagi

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treścia zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwe lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Warto przeczytać

Zobacz również